Joker

 

Bugün “Emek” izledim desem yeridir sanırım, yanılmam. Tek kişilik oyun ancak bu kadar emekle oynanabilirdi. Malum günümüz koşullardan dolayı sanata ilgi özellikle bazı dönemlerde özellikle olaylardan sonra az oluyor ama bende de tam tersi arkadaş! İyi ki gitmişim, başka konuları görüşürken Onur’un “izlesene sende oyunu” demesinden anladım ben, çağırıyorsa anla ki oyun iyidir, tek kişilik malum oyun, demek ki kadroya güveniyor yani!

 

Toplamda 4 saat yol gittim ama gittim oyuna sonuçta, taksim meydanında yürürken de hiç korkmadım, umurumda da değildi valla hiçbir şey, bu memlekette sanat daha iyi olmayacaksa ölümden korkmanın da bir manası yok, sahnem olursa bak işte o zaman ölümden korkarım, sahneye çıkamamak acı gelir, koyar.

 

Beğendim Onur’u. Oyun ve Onur’u ayırmak lazım. Yazar ve yönetmen aynı kişi, onun biraz olumsuz etkisi olmuş, oyunda çok ağır reji problemi var. Metin çok iyi, yazar yazmış ama yönetememiş, net olarak durum bu. Bazı yerler kesin olmamalı, olmasa da olur değil direk atılmalı, bazı yerler köpürtülmeli, bazı yerlerde ışık mizansen vs. kesin değişmeli. Kitlelere hitap edilmesi gereken bir oyun, oynanması gereken bir oyun, adı gibi güzel.

 

Herkes Batman’a ben Joker’e hastayım.. hala ölümünü atlatabilmiş değilim, odamın duvarında duruyor kendisi yanımda olması iyidir, kıpırdamasın bir yere aman.. bırakıp gidenler utansın o dursun yanımda olmaz mı..

 

Ben zaten Onur kuliste ısınırken anlamıştım oyunun güzel geçeceğini, adam da disiplin var, kostüm giyilmiş ısınma hareketleri yapılıyor, belli konsantre, kendimi gördüm bir an, kendimi gördüm değil de, ekipmişiz gibi hissettim, aynı görüşe sahibiz, işine ciddiye alıyor. Aslında olması gereken, normal olan bu. Sektörde mükemmel oyuncu denen kişinin kostümü ile gelip kostümü ile gittiğini görünce ben bir OHA diyorum tabi ama ben garibim işte “mükemmel” olan onlar..

 

Tatlı oyun, anlatmam oyunu, afişe bakın, fragmana bakın, oyunu izleyin, Kadıköy’de de oynuyor, Cihangir’de de yani hem Avrupa yakası hem de Anadolu yakasında oynuyor..

 

Oyunun bazı bölümlerinde efsane kahkahalar attım, yazar resmen delmiş geçmiş, bizim sektörün acımasız gerçeklerini dan dan çakmış, nasıl da tatlı tatlı saplamış nasıl tatlı tatlı hoşuma gitti..

 

Fragmanı izlediğimde heyecan vermişti, artık sektörde iyi işi de, olmamış işi de anlayabiliyoruz, fragmanı yoksa anlaki fragmanı olmaması isteniyor, fragmanı varsa güveniyor kendine.. bu işler böyle.

 

Oyunu izlerken içimin sıkkınlığı gitti, tiyatronun iyi geldiğini anladım o an, alışkan yapmış oyun izlemek, sanırım ondan sıkılıyor içim, karar verdim bugün, içim sıkılınca gireceğim bir salona izleyeceğim, ilacı buldum yani.

 

Tiyatro iyidir, doğru, öyle, iyi, lafta değil ama hissettiriyor iyi olduğunu..

04.01.2017 Çarşamba, 03:17